Efectele uleiul de cânepă asupra profilului lipidic

Studiul urmăreşte în paralel efectele consumului de ulei de cânepă vs. ulei de in asupra profilului lipidic uman.


Timp de 4 săptămâni, voluntarii consumă zilnic 30 ml ulei de cânepă sau ulei de in. Una dintre concluziile importante ale cercetătorilor din Finlanda este că raportul între colesterolul total şi HDL (colesterolul “bun”) scade mai mult ca urmare a consumului de ulei de cânepă comparativ cu uleiul de in.


Acest raport este folosit ca indicator pentru riscul de dezvoltare a problemelor cardio-vasculare.


* publicat în European Journal of Nutrition, Noiembrie 2006
* autori: Ursula S. Schwab, James C. Callaway, Arja T. Erkkila, Jukka Gynther, Matti I.J. Uusitupa, Tomi Jarvinen

descarcă studiu